Pazar, Ağustos 25, 2013

Muzlu ve Fındıklı Yaş Pasta





Herkese güzel bir haftasonundan merhaba...


Yoğun bir haftasonu ama birşeyler yapmadan, bloguma birşeyler yazmadan yapamayacağım derken annem , babam geldi. Ve daha önce şeftalili pastada deneyip tadını çok beğendim kremayı bir başka bir pastada denemeye karar verdim. Muzlu ve fındıklı yaş pasta yaptım.

Yapmak, yedirmek, denettirmek çok güzel... Bittiğini görmek çok daha keyifli. :)))

Haydi buyrun tarife :

(6-8 kişilik)
Pandispanya kek hamuru(kakaolu)

Malzemeler


6 adet yumurta 
6 Türk kahvesi fincanı toz şeker 
6 Türk kahvesi fincanı un
4 yemek kaşığı kakao
2 yemek kaşığı sıvı yağ
4 yemek kaşığı kaynar su
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya



Hazırlanması

Yumurta aklarını bir kaseye kırıp toz şekerin yarısı ile birlikte krema haline gelene kadar çırpın.
 
Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, kalan şekeri ve kaynar suyu şeker eriyinceye kadar yaklaşık 3-4 dakika çırpın. Şeker eriyince sıvı yağı ekleyin ve çok az daha çırpın. 

Un,kakao,vanilya ve kabartma tozunu diğer bir kasede harmanlayın. 

Harmanladığınız bu karışımı yumurta sarılarının bulunduğu kaseye ekleyin. Bir tel çırpıcı yada plastik bir spatula ile karıştırın. 

Son olarak karışıma yumurta beyazlarından ve şekerden elde ettiğimiz kremayı ekleyin.(Kremanın kıvamının kaçmaması için hızlı bir şekilde değil, yavaş yavaş karıştırın.) 

Elde ettiğiniz pandispanya hamurunu yağlanmış ve unlanmış kalıba dökerek, önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 40-45 dakika pişirin.

(Pişip pişmediğini kürdan batırıp kürdan temiz çıktığında anlayabilirsiniz.)

 
Pasta Kreması tarifi

Malzemeler

  • 2+1/2 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 adet yumurta
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 paket vanilya
Hazırlanması
  • Süt, yumurta, un, nişasta ve şekeri bir tencereye koyup, çırpma teliyle homojen bir hal alana kadar çırpın.
  • Ocağın altını yakarak bu karışım kaynayana kadar karıştırın. (Kısık ateşte)
  • Kaynadıktan 1-2 dakika sonra ocaktan alın.
  • Tereyağı ve vanilyayı ekleyip, mikserle çırpın.
  • Kabuk tutmaması için arasıra karıştırın. Soğumaya başlayınca pastanızda kullanabilirsiniz.

Pandispanya kekiniz ılınınca büyüklüğüne yada arzunuza göre 2'ye veya 3'e bölün. 

Böldüğünüz kekin ilk katını süt veya meye suyuyla bir fırça yardımı ile ıslatın. 

Sonra yapmış olduğunuz kremayı kenarlarına çok yaklaştırmadan sürün.(Kenara doğru ne kadar krema yığarsanız üstüne kapatacağınız kekin ağırlığından dolayı yanlardan krema taşacaktır. )

Ben meyve olarak muzu tercih ettim. Muz dilimlerini çok ince keserek krema üzerine koydum. Onun üzerine rondodan geçirdiğim fındıkları serptim. Daha sonra kekimin 2. katını yerleştirdim. Aynı 
işlemi gerçekleştirip 3. karı koydum ve üzerine katan kremadan ince bir tabaka sürdüm.

Bu işlemden sonra pastanızı buzdolabına kaldırarak 1-2 saat bekletiniz. 

Pastanın dışı için ben şeker hamuru kullandım. 
Üzerine çeşitli süsler yapabilirsiniz. Bu tamamen hayal gücünüze, elinizdeki kalıplara ve malzemeye bağlı. Ben çok huzurlu hissettiğim için küçük papatyalar yaptım. 

Sevgiler



Hiç yorum yok: